Recklinghausen'de 1514 ile 1650 yılları arasında yaklaşık 130 cadı davası açılmış, bunlardan sadece 26'sı erkeklere karşı açılmıştı. Bu felaket nasıl olmuş olabilir? Geçmişte cadıların nasıl tanımlandığını/günümüzde nasıl tanımlandığını hiç merak ettiniz mi? Ne tür kadınlardı bunlar – yaşlı ve çirkin mi yoksa genç ve baştan çıkarıcı mı? Dönemin oldukça muhafazakâr olduğu bir dönemde, tasvirlerde neden sıklıkla çıplak kadınlar gösteriliyor?
Neyle suçlandılar? Düzgün bir yargılama yapılmadı mı? Düzgün derken neyi kastediyorsunuz? Cadı davalarını kim emretti veya yürüttü? "Malleus Maleficarum" (Cadıların Çekici) diye bir şey duydunuz mu hiç? O dönemdeki insanların sosyal bağlamları nasıldı? Ve her neyse, neden Recklinghausen?
Tarih: 15 Ağustos 2026 Cumartesi, saat 14:00
| Hafta içi | Gün Zaman |
|---|---|
| Pazartesi: | |
| Salı: | |
| Çarşamba: | |
| perşembe: | |
| cuma: | |
| Cumartesi: | |
| Pazar: |